maandag 29 november 2010

Strategie

Strategie zou je binnen dit project kunnen zien als de manier waarop je een
specifiek probleem oplost. Aangezien er sprake is van 'mediastrategie' zou
je eraan toe kunnen voegen: middels de inzet en toepassing van media
(nieuwe, zowel als traditionele).
Daarbij zou elke door jou genoemde dimensie van toepassing kunnen zijn.
Waarbij je, afhankelijk van het gebied en de mensen, vaak niet moet denken
in 'communicatiestrategieen' zoals wij ze vandaag de dag hier in het Westen
toepassen, maar veel meer basic. Denk bijv. nog even aan het voorbeeldje van
Sandra tijdens de Kick-Off: een soort van pictogrammenspel rondom het
HIV-probleem. Kortom: alles wat communiceert c.q. kan communiceren is in
principe een medium.
Van belang is dan ook - wil je een goede, effectieve mediastrategie kunnen
ontwikkelen - dat je een concreet, duidelijk en relevant 'probleem' hebt
geformuleerd. Anders blijf je zweven.
Kijk nog even naar de opdrachtformulering in de modulebeschrijving, ik heb
geprobeerd het daar zo concreet/realistisch (en behapbaar!!) mogelijk neer
te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten