Mediastrategie:
De opdracht binnen deze module is tweeledig:
1. Media-analyse:
• Maak een korte situatieschets van je gebied/land gegeven de millenniumdoelstelling, in
het licht van hetgeen hiervoor beschreven is
• Kom tot een zo concreet en afgebakend mogelijke probleemsituatie (bijv.:
weeskinderen in dorpje XXXX en het gebrek aan onderwijs) waar jullie je mee bezig
gaan houden (je kan immers niet alle problemen in het hele land oplossen)
• Maak een zorgvuldige media-inventarisatie/-analyse van jullie afgebakende gebied en
probleemsituatie (toegang tot welke media/hoe gebruikt/door wie/wat mag of kan wel,
wat mag niet/politieke of culturele
• Formuleer specifieke/werkbare doelen die jullie willen bereiken en die redelijkerwijs
‘haalbaar’ zijn met (innovatieve) inzet en toepassing van media
• Maak hier een kort, maar duidelijk (en verzorgd!) verslag van [max. 3 A4].
Maak evt. gebruik van het workflow-model (zie bijlage).
2. Presentatie media-analyse en de resultaten/conclusies:
• Elke projectgroep presenteert haar bevindingen (zie bij 1.) in de les in week 4.
• Presentatie is aan een internationale groep van nieuwe-mediaspecialisten van de VN;
zij beoordelen de kwaliteit en relevantie van jullie analyse, alsmede de potentie van
jullie ‘conclusies/ideeën’ m.b.t. de mate waarin deze daadwerkelijk tot verbetering van
de bestaande situatie kunnen leiden.
• Duur: 10 minuten [5 min. presentatie + 5 min. feedback]
• Jullie zijn vrij in jullie keuze van presentatievorm en –middelen (bij voorkeur geen
Powerpoint om te voorkomen dat het saai wordt). Wees zo ‘beeldend’ mogelijk, betrek
het publiek erbij, niet in de laatste plaats gegeven het publiek waaraan je presenteert..
Geen opmerkingen:
Een reactie posten